پلاگین ها یکی از بخش های مهم سیستم مدیریت محتوای وردپرس می باشند که در گسترش آن نقش بسیار مهمی دارند. اما پلاگین ها همان قدر که می توانند سازنده باشند قدرت تخریب نیز دارند. حتما تاکنون با صفحه سفید هنگام لود سایت وردپرسی خود مواجه شده اید. در این شرایط حتی صفحه wp-admin که صفحه مدیریت وردپرس می باشد نیز قابل نمایش نیست. عوامل متعددی باعث به وجود آمدن چنین اختلالی بر روی سایت می باشند که یکی از آن ها فعال بودن پلاگین های مخرب می باشد. در چنین شرایطی که دسترسی به صفحه مدیریت وردپرس نیز وجود ندارد با استفاده از جداول دیتابیس و اعمال تغییراتی در آن ها امکان غیرفعال کردن پلاگین ها وجود دارد.
جهت غیرفعال کردن یکباره تمامی پلاگین های وردپرس در بانک اطلاعاتی Mysql به وسیله phpMyAdmin، طبق دانشنامه ذیل عمل نمائید.
  • در قسمت مشخص شده، "نام کاربری"، "کلمه عبور" و "آدرس سرور" بانک اطلاعاتی خود را وارد نموده و جهت ورود روی گزینه "Go" کلیک نمائید.
    جهت آگاهی از آدرس سرور بانک اطلاعاتی، در پلن های ویندوزی از این لینک استفاده نمائید.
    لازم به ذکر است در پلن های لینوکسی به دلیل قرار داشتن بانک اطلاعاتی بر روی سرور به صورت Local، فیلد Server Choice وجود ندارد.
    برای ورود به صفحه phpmyadmin از آدرس ذیل استفاده نمائید:
    سرویس های ویندوزی: http://mysqladmin.yourdomain
    سرویس های لینوکسی: http://yourdomain/phpmyadmin
  • جهت نمایش جداول در قسمت مشخص شده، بر روی "نام بانک اطلاعاتی" کلیک نمائید.
  • مطابق تصویر از جداول مشخص شده بر روی "wp-options" کلیک نمائید.
  • به منظور جستجوی option مورد نظر از قسمت مشخص شده بر روی گزینه "Search" کلیک نمائید.
  • مطابق تصویر در فیلد "option_name" عبارت "active_plugins" را وارد نموده سپس بر روی "Go" کلیک نمائید.
  • در این مرحله بر روی گزینه "Edit" از optionی که نام آن "active_plugins" می باشد، کلیک نمائید.
  • مطابق تصویر تمامی محتوای فیلد "option_value" را انتخاب نموده و پس از حذف کردن آن بر روی گزینه "Go" کلیک نمائید. با این کار تمامی پلاگین ها غیرفعال خواهند شد.
  • همانطور که در تصویر نیز مشخص شده است "option_value" بدون محتوا می باشد که به معنای غیرفعال شدن تمامی پلاگین هاست.
    حال در صورتی که اختلال عدم نمایش وبسایت مربوط به پلاگین ها بوده باشد، سایت شما قابل مشاهده خواهد بود و می توانید با ورود به بخش مدیریت وردپرس نسبت به فعالسازی پلاگین ها به صورت تک تک و شناسایی پلاگین مخرب اقدام نمائید.